دسته‌بندی نشده

گرانیت چیست ؟

یک سنگ از دل زمین است و به عنوان آذرین درونی شناخته می شود که دارای دانه های بزرگ (مواد معدنی) است. رنگهای گرانیت معمولاً از جنس صورتی ، سفید ، انواع خاکستری و سیاه هستند.

سنگ اذرین درونی به این معنی است که سنگ مذاب درون پوسته سرد می شود و هرگز به عنوان سنگ مذاب به بیرون پوسته  نمی رود. خنک شدن تدریجی سنگ مذاب برای ایجاد کریستالهای بزرگ یک ماده معدنی که در گرانیت ها وجود دارند ضروری است. با گذشت زمان ، جامد شدن سنگ مذاب وابسته به ترکیب شیمیایی موجود در درون پوسته است ، این امر باعث می شود انواع مختلف مواد معدنی در دوره های مختلف زمانی تشکیل شوند و گرانیت حاصل نهایی را تغییر دهند. بنابراین ، اندازه دانه های روی گرانیت متناسب با چگونگی خنک شدن سنگ مذاب است.

گرانیت چیست  ؟ گرانیت صخره ای آذرین با کوارتز بین 20 تا 60 درصد و حداقل 35 درصد از کل فلدسپات متشکل از فلدسپار قلیایی است.

مشخصات سنگ گرانیت

چگالی متوسط ​​گرانیت بین 2.65 و 2.75 گرم در سانتی متر مکعب (165 و 172 پوند در متر مربع) است ، نقطه تحمل فشار آن معمولاً بالاتر از 200 مگاپاسکال است ، و ویسکوزیته آن در نزدیکی STP 3-6 · 1019 Pa / s است. دمای ذوب گرانیت خشک در فشار محیط 1215–1260 درجه سانتیگراد است (2219–2300 درجه فارنهایت) ؛ گرانیت به طور کلی در مقابل ترک و شکستگی بسیار مقاوم است.

قدمت و صادرات عمده  گرانیت چیست

صنایع گرانیت و سنگ مرمر مرتبط با آن یکی از قدیمی ترین صنایع جهان به شمار می رود که تا زمان مصرباستان وجود دارد.صادرکنندگان عمده گرانیت مدرن شامل چین ، ایران ، هند ، ایتالیا ، برزیل ، نروژ ، کانادا ترکیه ، اسپانیا و ایالات متحده هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *